Rabu, 16 Januari 2013

Jesus, John the Baptist and Herod in my eyes (part 2)

Jesus, John the Baptist and Herod according to me...

I just imagine John the Baptist face, i guess his last face was in hurt, agony, sad, disappointed, so deeply hurt for something unfair. He should not be died in the way like that after all He did.
He made alot of perople repented and back to God and being baptized. He is innocent, he is kind. 

I remembered the last time i saw my father face after he passed away, after some doctors gave the last help for his heart to try to save his life. I can see the agony on his face. Then i whispered into his ear, no more pain papi. no more ill. Only God's face and His everlasting smile.

What is so disturbing me is the reaction after it.
After John the baptist passed away, John's diciples take the body and buried it and inform his death to Jesus.

I can imagine what Jesus feels. He must be so sad, knowing His friend, His 'one vision' friend, died in such ironic way. I can feel it it happens to me, seeing my best friend died without anything i can do, just because it is written! It hurts me so much. It is written, Jesus just silence. 
Silence means a lot of things, a lot of feelings. I am trying to figure out what does silence mean. it could be so deeply sad feeling. I guess Jesus will said like me : it is unfair. Life is unfair. I also don't like to see someone being treated unfairly. Somehow i want to be a hero for anybody, just like batman. So i guess an unfair game happen anywhere, anytime and anybody.

What Jesus did, keep silence, go away and keep moving. I guess He will said to us. Keep silence, the best is yet to come.

- Life without regrets, apologize when you are wrong. Stop complaining when things aren't fair.

Mark 6 
bangkit lagi." 6:17 Sebab memang Herodeslah yang menyuruh orang menangkap Yohanes dan membelenggunya di penjara 1  i  berhubung dengan peristiwa Herodias, isteri Filipus saudaranya, karena Herodes telah mengambilnya sebagai isteri. 6:18 Karena Yohanes pernah menegor Herodes: "Tidak halal engkau mengambil isteri j  saudaramu!" 6:19 Karena itu Herodias menaruh dendam pada Yohanes dan bermaksud untuk membunuh dia, tetapi tidak dapat, 6:20 sebab Herodes segan akan Yohanes karena ia tahu, bahwa Yohanes adalah orang k  yang benar dan suci, jadi ia melindunginya. Tetapi apabila ia mendengarkan Yohanes, hatinya selalu terombang-ambing, namun ia merasa senang juga mendengarkan dia. 6:21 Akhirnya tiba juga kesempatan yang baik bagi Herodias, ketika Herodes pada hari ulang tahunnya mengadakan perjamuan l  untuk pembesar-pembesarnya, perwira-perwiranya dan orang-orang terkemuka di Galilea. m  6:22 Pada waktu itu anak perempuan Herodias tampil lalu menari 2 , dan ia menyukakan hati Herodes dan tamu-tamunya. Raja berkata kepada gadis itu: "Minta dari padaku apa saja yang kauingini, maka akan kuberikan kepadamu!", 6:23 lalu bersumpah kepadanya: "Apa saja yang kauminta akan kuberikan kepadamu, sekalipun setengah dari kerajaanku! n " 6:24 Anak itu pergi dan menanyakan ibunya: "Apa yang harus kuminta?" Jawabnya: "Kepala Yohanes Pembaptis!" 6:25 Maka cepat-cepat ia pergi kepada raja dan meminta: "Aku mau, supaya sekarang juga engkau berikan kepadaku kepala Yohanes Pembaptis di sebuah talam!" 6:26 Lalu sangat sedihlah hati raja, tetapi karena sumpahnya dan karena tamu-tamunya ia tidak mau menolaknya. 6:27 Raja segera menyuruh seorang pengawal dengan perintah supaya mengambil kepala Yohanes. Orang itu pergi dan memenggal kepala Yohanes di penjara. 6:28 Ia membawa kepala itu di sebuah talam dan memberikannya kepada gadis itu dan gadis itu memberikannya pula kepada ibunya. 6:29 Ketika murid-murid Yohanes mendengar hal itu mereka datang dan mengambil mayatnya, lalu membaringkannya dalam kuburan.   

Tidak ada komentar:

Posting Komentar